Turizam i kulturna baština
Razvoj održivog turizma i očuvanje naše županijske specifične materijalne i nematerijalne kulturne baštine valja intenzivirati kroz projekte koji na inovativan i zanimljiv način, sukladno modernim i učinkovitim trendovima javne komunikacije koje promoviraju lokalne tradicije, festivale i prirodne ljepote. Sve vrijednosti i resursi Županije, u rasponu od prirodnih ljepota i čistoće okoliša, preko gastronomije, do povijesti, tradicije i znanja trebaju se sustavno kombinirati u formiranju strateških projekata i planova koji će se prilagođavati i ažurirati sukladno globalnim promjenama i analizama postignuća. Uloga PGŽ je nezamjenjiva u svim segmentima, od očuvanja vrijednosti na kojima počiva lokalni turizam, do integracije ključnih dionika i njegovog strateškog upravljanja u regiji koju obuhvaća. Posebna područja koja valja razvijati su stručni tj. kongresni turizam koji osim specifičnosti i posebnih pravila zahtijeva i posebnu materijalnu i stručnu infrastrukturu, te zdravstveni turizam. Potonji je predmet interesa u području zdravstva.
Daljnje produljenje sezone s konačnim ciljem razvoja našeg kraja kao cjelogodišnje turističke destinacije postići će se, nastavkom sadašnjih napora tek dodatnim razvojem atraktivnih zabavnih i sličnih suvremenih sadržaja i odmorišnih koncepata koji su sposobni neovisno o ljetnoj sezoni privlačiti goste. Projekti ovog tipa moraju biti u fokusu Županije kao poticatelja, koordinatora, voditelja, a po potrebi i realizatora navedenih. Navedeni razvoj visokoškolskih ustanova i njihova djelomična (održiva) disperzija u neke od prometno prihvatljivo dostupnih Gradu Rijeci lokacija (npr. Grad Crikvenica) jedno je od područja za koje postoje izrađene studije utjecaja i koje također treba biti područje budućeg intenzivnog rada.
Tradicionalni obiteljski turizam je nezamjenjiv dio koji, usprkos modernim trendovima, tehnologijama i korporativnim oblicima turističkih aglomeracija koje danas postaju nezaobilazni investitori velikih projekata valja na svaki način zaštititi i promovirati u njegovoj punoj autohtonosti.
Očuvanje kulturne baštine, njeno trajno unapređenje, pokretanje novih projekata i kulturnih proizvoda nemaju alternative ne samo u aspektu turizma, već kao dug nasljeđu i obveza prema budućim pokoljenjima.