Načelo rada – javni interes ispred svega i službe PGŽ u službi građana
U rasponu od djelatnosti prostornog planiranja, pa do potpuno transparentne provedbe financiranja u svim segmentima rada, javni interes u PGŽ treba staviti ispred svega. Uz istinsko djelovanje s ciljem napretka Županije, za dostupnost svih relevantnih informacija i punu transparentnost treba koristiti kanale otvorene, javne komunikacije. Osim navedenog, potrebno je omogućiti građanima ne samo uvid u sve javne financije već i što izravnije međudjelovanje s predstavničkim i izvršnim tijelima u vidu mogućnosti davanja komentara, osvrta i prijedloga u cilju poboljšanja upravljanja i boljitka kvalitete života u zajednici.
Osim uspostavljanja izravnih veza s građanima, PGŽ treba pojačati i profesionalizacijom poslova iz ove domene učinkovito strukturirati koordinaciju aktivnosti i projekata gradova i općina u svom sastavu. Rascjepkanost PGŽ na manje administrativne cjeline često predstavlja barijeru razvoju, a utvrđivanje mogućih zapreka, nesporazuma i iznalaženja rješenja na opće dobro i korist u brojnim slučajevima može osigurati županijska vlast koja se stoga mora intenzivno, predano i nepristrano baviti ovim područjem iznad razine razgovora i izmjene mišljenja, već u formi identifikacije konkretnih problema i formiranja projektnih zadataka i timova za njihovo rješavanja. Osim strateških segmenata, PGŽ mora rješavati i konkretne probleme građana vezane uz javni interes pojedine sredine. Tako dostupnost javnih i društvenih usluga, od prodajnih punktova (trgovina, kioska i sl.), poštanskih ureda, do drugih uslužnih servisa za građane, potrebno je osigurati kroz razmatranje sufinanciranja u slučaju nužnosti pribjegavanju takvom rješenju kao jedinom koje će za neko područje barem privremeno riješiti održivost života. Otvorenom komunikacijom utvrđuju se najčešće „mali“ problemi. Rješavanjem „malih“ problema otvara se pogled, utvrđuju šire slike i stvaraju pretpostavke za strateške pristupe. Rješavanje „malih“ problema, put je u rješavanje „velikih“.